Pre náročných - po hrebeni Tríbeča

trasa: Jedliny - Veľký Tríbeč - Skýcov a späť

typ výletu: pre skúsených cyklistov
dĺžka: 50,7 km
povrch ciest: lesný terén, nespevnený, asfaltka
stúpanie: 1799 m
klesanie: 1813 m
obtiažnosť: stredná až vysoká

Jedliny - Veľký Tríbeč - Malý Tríbeč - Medvedí vrch - Javorový vrch - sedlo pod Rakytkou - Adamíkova - Prostredný vrch - Skýcov - Breziny - vodná nádrž Žikava - Vlčí kút - Zlatno - horáreň Kľačany - Babova dolina - Jedliny

Trasu cesty pre navigáciu alebo mobilnú aplikáciu si môžete stiahnuť tu.

Trasa sa začína a končí pri horárni Jedliny za obcou Kostoľany pod Tríbečom, približne 30 km od Nitry. Tu môžete bezpečne odparkovať svoje auto. Spočiatku vedie po lesnej asfaltke mimo turisticky značenej trasy.

V lese odbočuje vľavo na lesnú spevnenú zvážnicu a pokračuje po nej traverzom s miernym stúpaním. Na tejto lesnej ceste prídete na miesto, kde je vyrúbaná časť lesa a je odtiaľ nádherný výhľad.

V 7. kilometri pretína modrú turistickú značku vedúcu na Veľký Tríbeč. Po nej vyšliapeme až na Veľký Tríbeč. Stúpanie je náročné, v niektorých úsekoch bude potrebné bicykel potlačiť. Toto je najnáročnejší úsek trate, ďalšie budú už v pohode.

Z Veľkého Tríbeča vedie krásny trail dolu do sedla pod Tríbečom, ďalej pokračuje po modrej turistickej značke cez Medvedí vrch, po zelenej turistickej značke cez Javorový vrch, sedlo pod Rakytou krásnou lesnou cestou až po horáreň Prostredný vrch.

Odtiaľto trasa pokračuje po asfaltke, po ceste 1. triedy do Skýcova. Tu sa môžete občerstviť v miestnom pohostinstve, čapujú tam kofolu.

Trasa ďalej pokračuje po hlavnej ceste smerom na Topoľčianky, popri odbočke na hrad Hrušov, kde sa v 30. kilometri napojí na červenú turistickú značku a odbočí vpravo na lesnú cestu. Nenáročnými lesnými cestičkami vedie po červenej turistickej značke cez Breziny, kde má Národný žrebčín Topoľčianky chovnú stanicu koní, okolo vodnej nádrže Žikava, rázcestie Vlčí kút až do Zlatna.

Za Zlatnom vchádza opäť do lesa, prechádza okolo horárne Kľačany. Po asfaltke pokračuje ďalej po zelenej cyklistickej značenej trase. Na tomto úseku možno budete mať šťastie a stretnete srny a jelene.

Značená trasa pokračuje až po rázcestie Babova dolina. Tu odbočíte vľavo a pôjdete parádnym zjazdom po lesnej turistickej cestičke (červená turistická značka) do cieľa - horáreň Jedliny.