❗️❗️Prosíme zákazníkov o dodržanie všetkých vládnych nariadení❗️❗️ - Vstup a pohyb v predajniach len s nasadeným rúškom! - Vstup do predajne je povolený len vyhradenému počtu zákazníkov, ktorý je vyznačený na dverách predajne - Jednorazové rukavice alebo dezinfekčné prostriedky máme pripravené pri vstupe do predajne

Zimná cyklistika je výzva, ale stojí za to!

Lepšia imunita, pevnejšie zdravie, psychická odolnosť, skvelý pocit z prekonania samého seba, to je len pár dôvodov, ktoré uvádzajú tzv. zimní cyklisti ako benefit toho, že nezavesili bike na klinec s príchodom prvých chladnejších dní ako väčšina populácie. Okrem vhodného teplého oblečenia, o ktorom sme písali tu, treba aj jazdu prispôsobiť „povahe a stavu terénu“.

Obliekajte sa podľa pocitovej teploty

Určite ste si už pri predpovedi počasia všimli, že meteorológovia uvádzajú okrem reálnej teploty aj tzv pocitovú, ktorá sa môže líšiť vplyvom vetra alebo vlhkosti. V zime vie cyklistov potrápiť najmä vietor, ktorý dokáže znížiť pocitovú teplotu aj o desať stupňov. Takže na teplomere to možno nevyzerá až tak chladno, ale keď vyjdete von, realita môže byť horšia.

Napríklad ak je vonku teplota povedzme 3 stupne nad nulou, pri rýchlosti vetra 30 km/h je pocitová teplota -3 stupne! Strata tepla vplyvom nízkej teploty sa vo vetre zvyšuje preto, lebo prúdiaci vietor telo ešte viac ochladzuje. Preto si treba vyberať oblečenie podľa pocitovej teploty a nie podľa toho, čo vidíte na teplomere.

V našom eshope alebo v predajniach nájdete to najlepšie oblečenie do chladu, dažďa, či mrazu, stačí si vybrať! Sledujte akcie a nakupujte ešte výhodnejšie!

Kalkulačka pocitovej teploty

Na tejto stránke nájdete jednoduchú kalkulačku prepočtu pocitovej teploty podľa skutočnej a rýchlosti vetra. Umožní vám obliecť sa na bicykel tak, aby ste si jazdu užili a nie pretrpeli.

Na čo si treba dať pozor v zimnom období:

1. Námraza na ceste - buďte obozretný na namrznutých cestách a ešte viac vtedy alebo tam, kde námrazu nečakáte, teda v tienistých úsekoch ciest alebo na severnej strane, kde slnko nezasvieti. Majte oči na stopkách a choďte radšej pomalšie, aby ste pri prudkom brzdení nedostali šmyk a neskončili so zlomenou rukou v nemocnici.

2. Zamrznuté mláky - vyhnite sa im, ak je to len trochu možné. Ak nie, prejdite ich bez toho, aby ste robili prudké pohyby.

3. Priechody pre chodcov, poklopy kanálov - môžu sa šmýkať, aj keď sa iná cesta nešmýka, preto ich prechádzajte opatrne.

4. Brzdenie - v zime je brzdná dráha dlhšia, počítajte s tým. Prednú a zadnú brzdu používajte rovnomerne, teda v pomere 50:50.

5. Vietor - okrem oblečenia pomôže jazdiť v skupine alebo si v silnom vetre vyberte trasu tak, aby ste boli chránený prírodnými vetrolamami ako stromy, budovy a podobne.

6. Dážď - pamätajte na to, že v daždi neviete tak dobre zabrzdiť ako v suchu, pretože mokré brzdy nepriliehajú tak dobre.

7. Mokré krajnice ciest - v daždi alebo po daždi sa odporúča jazdiť ďalej od krajnice, aby ste sa vyhli potenciálne šmykľavej bielej čiare a tiež kamienkom, ktoré voda naplavuje práve na krajnicu.

8. Jazda v chlade proti vetru - tú asi nikto nemá rád. Je namáhavá a veľmi vyčerpáva, keďže dokáže aj rovnú cestu premeniť na alpské stúpanie. Ak nemáte možnosť schovať sa v skupine cyklistov, zbaľte sa do akéhosi „klbka“, čo najviac k riadidlám, aby ste zmenšili odpor vzduchu.

9. Pozor na omrzliny - silný vietor zvyšuje riziko omrzlín, pamätajte na to pri výbere oblečenia a najmä rukavíc.