Vážení zákazníci, z dôvodu pandemických opatrení z uznesenia vlády č. 678 sú naše predajne VELOsprint Nitra, VELOsprint Žilina, Specialized Concept Store Nitra a Specialized Concept Store Žilina od 24. októbra 2020 (vrátane) do 1. novembra 2020 ZATVORENÉ. V prípade záujmu nákupu tovaru je aj naďalej možné vytvoriť si e-shopovú objednávku ALEBO objednať si tovar telefonicky. Naše e-shopy nájdete na: www.s-velosprint.sk alebo www.velosprint.sk Telefonický kontakt je možný od 10:00 do 16:00 (pon-pia) na čísle: 0948 380 741 (Nitra) 0903 535 450 (Žilina) Bicykle, ktoré zostali u nás na servise, budú po dokončení servisných prác zavezené k zákazníkom domov. Ďakujeme za pochopenie. VELOsprint

Ako sa dostať do jarnej cykloformy

Ako ste na tom s formou?

Najväčšou chybou je myslieť si, že keď ste si počas zimy občas vyšli na prechádzku, máte kondičku aj na bicykel. Ak ste netrénovali na cyklotrenažéri, treba začať so záťažou postupne, pretože inak by ste si koledovali o zranenie, ktoré by vás mohlo na dlho vyradiť „z hry“. Dokonca ani lyžovanie nie je možné považovať za primeraný tréning, pretože sa pri ňom namáhajú iné svalové skupiny ako na biku. Síce s dychom pravdepodobne vydržíte, ale svaly si musia na iný spôsob záťaže zvykať postupne.

4 rady na začiatok:
1. Začnite trénovať zľahka. Prvé tréningy si dajte 20 minút, zvoľte rovinku, šliapte do pedálov rovnomerne, s ľahkosťou, v pohode. Plynulo dýchajte, tep by nemal byť príliš vysoký, len taký, aby ste sa vedeli rozprávať so spolujazdcom bez výrazného lapania po dychu.
2. Počas prvých razov rátajte s boľavým zadkom. Okrem kvalitných cyklonohavíc s tým veľa nenarobíte, telo si musí na sedlo postupne zvyknúť.
3. Nenechajte sa odradiť miernou svalovicou, najmä na nohách, môžu vás bolieť aj ramená, prípadne chrbát a krk, ale to tiež onedlho prejde.
4. Ak sa cítite fit, pridávajte postupne nielen čas strávený na bicykli, ale aj záťaž, teda stúpanie do kopca, alebo rýchlosť na rovinke.

Podľa toho, ako vám pôjde začiatok, a samozrejme aj podľa počasia, môžete po 2 -3 týždňoch prejsť na váš bežný tréning, ktorý si zvolíte sami, napríklad ak bicyklujete pre radosť, alebo aby ste si „prečistili hlavu“. Pokojne sa vyberte s rodinkou alebo priateľmi aj na dlhší víkendový výlet a inšpirujte sa našimi tipmi.

Ak chcete na bicykli schudnúť do plaviek, trénujte 3 - 5 krát týždenne 30 – 40 minút intenzívne a samozrejme upravte jedálniček, Zaraďte doňho viac ovocia, čerstvej zeleniny, celozrnných výrobkov a pridajte vodu.

Športovcom odporúčajú odborníci tréningový systém 3 + 1. To znamená 3 tréningy za sebou a 1 deň voľna. Ľahšie sa vám bude tento systém pamätať, ak pridáte 2 + 1, teda 2 tréningy a 1 deň voľna, čo kopíruje bežný pracovný týždeň.

Mnohí cyklisti, a nielen oni, majú problém pochopiť, že kondícia sa nezlepšuje len samotným tréningom, ale aj následným odpočinkom, počas ktorého sa obnovia zdroje energie a telo sa pripraví na ďalšiu záťaž. Naučte sa preto počúvať svoje telo, pretože to, ako sa cítite, je dôležitejšie, než akékoľvek šablóny.

A posledná rada za všetky drobné: Nechcite mať hneď zajtra formu ako na konci minulej sezóny. Všetko musí ísť postupne, aby ste si začiatok sezóny užili v zdraví.