Tip na výlet - okolo Zlatna

Trasa:
Zlatno - zvážnica pred horárňou Kľačany - modrá cyklotrasa - zelená cyklotrasa - zvážnica - červená cyklotrasa - zvážnica - Zlatno

Celková vzdialenosť: 18 km
Stúpanie: 724 m
Klesanie: 724 m
Maximálna výška: 654 m
Minimálna výška: 340 m
Povrch ciest: spevnený a nespevnený (95%), asfalt (5%)

Bicykle: Vhodné pre MTB

Trasu cesty pre navigáciu alebo mobilnú aplikáciu si môžete stiahnuť tu.

Trasa sa začína na hornom konci dedinky Žikava, pri futbalovom ihrisku. Tu môžete bezpečne odparkovať svoje auto a začať dnešnú bajkovačku. Začíname po asfaltke vedúcej popri ihrisku, na rázcestí odbočuje vľavo.

Príjemná lesná asfaltka mierne stúpa a vlní sa v krásnom listnatom lese smerujúc k horárni Kľačany.

Asi 200 m pred rázcestím Horáreň Kľačany odbočíme vpravo na nespevnenú lesnú zvážnicu, po ktorej pokračujeme spočiatku po lesnej čistinke, neskôr vchádza do lesa.

Na prvom rázcestí sa nenecháme zlákať a odbočíme vpravo.

Touto cestou sa neskôr dostaneme k chate, pri ktorej sa nachádza prameň, ohnisko a altánok. Je to miesto ako stvorené pre piknik, malú prestávku.

Ďalej pokračujeme lesnou cestou a vychutnávame si nádherný les a s veľkou pravdepodobnosťou tu stretnete divú zver - srny, jelenice alebo muflóny. V týchto lesoch je hojnosť divej zveri, ktorá je však plachá a rýchlo utečie.

Lesná cesta sa po miernom stúpaní napojí na lesnú asfaltku. Tu odbočíme vpravo a pokračujeme hore do sedla pod Medvedím vrchom.

Odtiaľto vedie cesta vpravo dolu po zelenej cyklotrase v smere na Čierny hrad. Na rázcesti pri smerovej tabuli k tejto zrúcanine pokračujeme po lesnej zvážnici vľavo až po rázcestie s červenou cyklotrasou a pokračuje vľavo.

Trasa pokračuje po červenej cyklotrase, na rázcestí Pod Javorovým vrchom odbočuje vpravo dolu po lesnej zvážnici po žltej turistickej značke. Po 470 metroch odbočuje vľavo mimo turistickej trasy.

Tento záverečný úsek je tiež bohatý na srnčiu zver, môžete tu stretnúť srny a muflóny. Cesta plynulo klesá cez listnatý les, kopíruje dolinu so Zorkovým potokom. Cesta do cieľa je príjemná, vietor vo vlasoch, krásna príroda, zvuk zurčiaceho potoka. Ku koncu sa od potoka odkloní a vychádza na rázcestí pri futbalovom ihrisku.